Hanya Dia yang tahu

Hi Amisha. It's been a long time...ya..a long time.

 Aku bukan yang jenis cerita masalah aku..even pada husband aku..untuk certain2 saja aku share dengan dia. Aku tak suka orang tau masalah aku or family aku. Just keep to myself. Biar aku yang sengsara sorang2. My bad. Sebab tu kot aku jadi camni. Haa...camni. So aku harap aku tak akan sampai ke tahap depression. Hmmm.... InsyaAllah.

 Aku tak tau la kan. Mungkin penerimaan sesetengah orang. Niat kita baik. Tapi sering disalah ertikan. End up kita yang dipersalahkan. Walaupun dalam hati juga niat yang kita bawa tu harapannya hanya untuk kebaikan yang boleh dikongsi bersama. Tapi kenapa langsung terus ia dijadikan kayu ukur untuk dikecam. Aku tau kami ini tak layak untuk berkata-kata jauh sekali untuk menegur. Kami juga tiada niat sebegitu. Aku tak harap apa2. Bukan aku untuk menilai manusia. Biarlah hanya Allah yang tahu niat hati. Walaupun dah lama ada perkara2 yang terpalit pahit di hati tapi sebab aku fikir atas nilai persaudaraan itu lebih penting, terlalu banyak yang dipendam.

Tak apalah...aku redha. Aku terima setiap kata itu. Redha. Sebab aku tak nak nilai itu putus atau goyah. Aku terima. Aku cakap tadi...Aku tak ada hak untuk menilai manusia. Aku sedar.. aku, kami.. tak layak. Cuma tidak minta untuk diperkatakan yang bukan2.

 Redha.

0 comments: